Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Prijzen laten werken : een praktische kijk op prijsbeleid
Author:
ISBN: 9789463935531 9789463935524 Year: 2022 Publisher: Gent : Owl Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een succesvol prijsbeleid is cruciaal voor elke organisatie die producten of diensten verkoopt. Door de sterke link tussen prijzen en winst zijn beslissingen over prijzen altijd van belang. Of het nu gaat over het berekenen van een prijs, het bepalen van een prijsstrategie, het ontwerpen van een prijspagina of het uitwerken van een promotie...: je wil het maximum uit je prijsbeleid halen. In prijzen laten werken bekijken we prijzen vanuit alle mogelijke invalshoeken om je een goed inzicht te geven in de opportuniteiten die een sterk prijsbeleid biedt. Je leert een prijs bepalen die een bedrijf toelaat om winst te maken en te groeien. Daarnaast leert het boek jou een breed prijsbeleid uit te bouwen dat ervoor zal zorgen dat je de strategie van je bedrijf daadwerkelijk kunt realiseren. Het boek combineert inzichten uit marketing, economie, management en psychologie en stelt je zo in staat om een praktisch en dooltreffend prijsbeleid uit te werken.


Book
Prijs je rijk
Author:
ISBN: 9789463797993 Year: 2020 Publisher: Leuven Uitgeverij Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat ondernemingen prijzen hun aanbod veel te laag, zo blijkt uit onderzoek. Hoofdreden? Bij het bepalen van de prijs baseren ondernemers zich doorgaans op de kostprijs van hun product, waarbij ze een vaste winstmarge tellen. Toch is het rendabeler om bij het prijs zetten uit te gaan van de waarde en de waardering van het aanbod, voornamelijk gezien door de ogen van de (potentiële) klant.Prijs je rijk is volledig gewijd aan prijs zetten. Het is een aanrader voor ondernemers die de prijspolitiek van leveranciers en concurrenten willen doorgronden, en die de knepen van een eigen rendabel prijsbeleid onder de knie willen krijgen. De vele tips en tricks zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ook studenten bedrijfsmanagement vinden in dit boek de nodige achtergrondinformatie om een inzicht te verwerven in hoe prijzen tot stand komen.Negentig procent van de klanten beweert dat de prijs een van de belangrijkste elementen is bij hun aankoopbeslissing. Toch tonen observaties aan dat slechts weinigen bij de overweging die kopen voorafgaat, eff ectief rekening houden met de prijs. De kwaliteit (zowel objectieve als subjectieve) van het aanbod en de dienstverlening voor, tijdens en na aankopen vinden ze veel belangrijker als beslissingscriterium: het koppel ?kwaliteit- Prijs? nooit scheiden ...Pieter De Smet put uit meer dan 30 jaar ervaring in communicatie en verkoop. Hij verdient zijn strepen in tal van organisaties en bedrijfssectoren, als consultant, trainer en woordvoerder. Hij doceert onder andere Product- & Prijsbeleid en Sales- en Accountmanagement aan de VIVES Hogeschool en is rechter in ondernemingszaken in de Ondernemingsrechtbank te Gent, afdeling Kortrijk.https://www.standaardboekhandel.be/


Book
Marketing voor dienstverlenende organisaties : beleid en uitvoering
Authors: --- ---
ISBN: 9026719256 Year: 1994 Publisher: Deventer ; Zaventem Kluwer Bedrijfswetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketing in hoofdlijnen : een inleidend overzicht van de hoofdlijnen van de commerciële economie voor onderwijs en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 902071919X Year: 1990 Publisher: Zaventem Stenfert Kroese [H.E.]

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketing in beweging
Author:
ISBN: 9789463934589 9789463934572 Year: 2021 Publisher: Gent : Owl Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit inleidende handboek is geschreven voor studenten hoger onderwijs die zich willen verdiepen in business-to-consumer marketing. Het handboek presenteert de elementaire concepten en denkkaders uit het vakgebied en is doorspekt met voorbeelden uit de leefwereld van studenten zodat de theorie makkelijk aan de praktijk gelinkt kan worden. Doordat de studenten een stevige theoretische basis meekrijgen, zijn zij ook beter in staat om recente innovaties een plaats te geven in de bredere context. Nieuwe kennis en structurele ontwikkelingen op micro- en macroniveau worden in dit handboek grondig onderzocht en studenten worden uitgedaagd om hun eigen visie onder woorden te brengen. Bovendien besteedt Marketing in beweging aandacht aan de randvoorwaarden waaraan marketing dient te voldoen om het welzijn van de mens en onze leefomgeving te vrijwaren. Want iedereen is consument, maar iedereen is ook bewoner van de planeet.


Book
De curve : geld verdienen in het digitale tijdperk
Author:
ISBN: 9789047006237 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door globalisering en internet zijn product- en prijsstrategie tegenwoordig de lastigste thema's voor elk bedrijf. Er is altijd wel een concurrent goedkoper, beter, groter dan jij en iedereen kan die concurrent nu vinden.Nicholas Lovell biedt een oplossing voor dit probleem met zijn revolutionaire concept van de Curve. Prijs en product kunnen geen vaste gegevens meer zijn, maar moeten punten worden op een glijdende schaal. Denk bijvoorbeeld aan een muzikant die zijn nieuwe album online gratis weggeeft, maar nog steeds geld verdient aan de gelimiteerde luxe-editie voor de echte fans. Hetzelfde geldt voor Skype, waar een kleine groep betalende gebruikers de gratis dienst mogelijk maakt.Net als The Long Tail biedt De Curve een radicaal nieuw concept, dat het denken over product en prijs blijvend zal beïnvloeden.Bron : http://www.bol.com


Book
Prijs je rijk : een praktisch handboek over bewust prijsbeleid
Author:
ISBN: 9789462926653 Year: 2016 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Heel wat ondernemingen prijzen hun aanbod veel te laag, zo blijkt uit onderzoek. Hoofdreden? Bij het bepalen van de prijs baseren ondernemers zich doorgaans op de kostprijs van hun product, waarbij ze een vaste winstmarge tellen. Nochtans zou het logischer zijn om bij de prijszetting uit te gaan van de waarde van het product, gezien door de ogen van de potentiële klant. Het is een manier van denken, waaraan een sterker omzet- en/of winstdoel ten grondslag ligt. Prijs je rijk is volledig gewijd aan prijszetting. Het is een aanrader voor ondernemers die de prijspolitiek van leveranciers en concurrenten willen doorgronden, en die de knepen van een eigen rendabel prijsbeleid onder de knie willen krijgen. De vele tips en tricks zijn meteen toepasbaar in de praktijk. Ook studenten bedrijfsmanagement vinden in dit boek de nodige achtergrondinformatie om een inzicht te verwerven in hoe prijzen tot stand komen.Negentig procent van de consumenten beweert dat de prijs één van de belangrijkste elementen is bij een aankoopbeslissing. Nochtans tonen observaties aan dat slechts weinigen bij de overweging die aan een aankoop voorafgaat, effectief rekening houden met de verkoopprijs. De kwaliteit van het product en de dienstverlening voor en na verkoop vinden ze een stuk belangrijker. En natuurlijk beïnvloeden ook reclame en verpakking het koopgedrag, al wordt die beslissing vaak in amper 2 tot 3 seconden genomen. Een verpakking die in het oog springt, kan potentiële klanten makkelijker verleiden. Wie dan de prijs ziet of hoort, legt onbewust een link met de activiteit die daarmee gepaard gaat, namelijk betalen. En dat is nu juist wat mensen - op enkele uitzonderingen na - niet graag doen... Bron : http://www.acco.be


Book
La formation des prix
Authors: --- ---
ISBN: 2804109690 9782804109691 Year: 1987 Volume: vol *9 Publisher: Bruxelles De Boeck université

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Marketingbeleid : theorie en praktijk
Authors: --- --- ---
ISBN: 904551043X Year: 2003 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Altijd prijs : wat elke ondernemer, verkoper of marketeer moet weten over prijsstelling
Author:
ISBN: 9789047008828 9047008820 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Business Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe bepaal je de prijs van je product of dienst ? Wat doe je als de concurrent de prijzen verlaagt ? Wanneer rond je prijzen af en wanneer juist niet ? Wat is de psychologie achter een prijskaartje ? Altijd prijs brengt talloze beproefde prijstactieken en de deskundigheid van verschillende prijsexperts samen in één handzame gids. Het boek barst van de aansprekende praktijkvoorbeelden en geeft antwoord op vragen waar elke ondernemer, verkoper of marketeer vroeg of laat tegenaan loopt. Onmisbaar voor iedere prijsdoehetzelver.Bron : http://www.bol.com

Listing 1 - 10 of 41 << page
of 5
>>
Sort by